مهاجرت به فنلاند

کشور فنلاند مقصد مهاجران ایرانی زیادی است و دلیل این انتخاب، بالا بودن کیفیت زندگی، بالا بودن سطح رفاه اجتماعی و امنیت و ثبات اجتماعی و اقتصادی این کشور است. قابل ذکر است که هزینه های تحصیل در کشور فنلاند بسیار مقرون به صرفه است و علاوه برآن اعتبار مدارک تحصیلی و دانشگاهی کشور فنلاند موجب مهاجرت تحصیلی بسیاری از افراد شده است. کشور فنلاند به عنوان یکی از برترین کشورهای جهان در شاخص های کیفیت زندگی و همچنین شرایط تحصیل رایگان و لازم نبودن مدرک زبان از دلایلی است که بسیاری از افراد این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند.
پایین بودن هزینه های زندگی نسبت به کسب درآمد برای گذران زندگی و ثبات اقتصادی در فنلاند موجب جذب بسیاری از متقاضیان ایرانی شده است.

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل
شما می توانید از طریق تحصیل به کشور فنلاند وارد شوید و اقامت تحصیلی این کشور را دریافت کنید. دانشگاه های کشور فنلاند دارای سیستم آموزشی بسیار کامل و پیشرفته ای هستند و این مورد سبب جذب بسیاری از متقاضیان شده است. 

  • زبان تدریس در بیشتر دانشگاه های فنلاند به زبان بومی فنلاندی، سوئدی و انگلیسی می باشد.
  • دوره تحصیل در مقطع کارشناسی فنلاند 3 یا 4 ساله است. 
  • در صورت ورود تحصیلی به کشور فنلاند باید  مدرک دیپلم دبیرستان و حداقل معدل 14 داشته باشید.
  • در صورتیکه مدرک زبان فنلاندی داشته باشید ، می توانید به طور رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور به تحصیل بپردازید.
  • شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های خصوصی فنلاند سالانه در حدود 8000 یورو تا 12.000 یورو می باشد.
  • اخذ مجوز کار دانشجویی پاره وقت و آموزش رایگان زبان فنلاندی در کالج های زبان این کشور و همچنین اخذ بورسیه های تحصیلی از مزیت های مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل می باشد.
  • شما در دوران دانشجویی می توانید به مدت 20 ساعت در هفته کار کنید. 
  • دارا بودن مدرک کارشناسی و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ و یا تافل 80 از مدارک مهم برای دریافت ویزای تحصیلی در فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فنلاند سالانه از 10.000 یورو تا18.000 یورو می باشد.
  • تحصیل در مقطع دکتری فنلاند برای همه متقاضیان بین المللی از کشورهای مختلف جهان رایگان می باشد، البته دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 7 الزامی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تحصیل در فنلاند، اینجا کلیک کنید.

مهاجرت به فنلاند از طریق کار
اگر شما شرایط مهاجرت به کشور فنلاند را داشته باشید، می توانید از طریق ویزای کاری برای کار در فنلاند اقدام کنید. اگر تخصص کاری و حرفه ای خاصی داشته باشید، برای دریافت ویزای کار فنلاند شانس بالایی دارید. مهاجرت به فنلاند از طریق کار با اخذ ویزای جستجوی کار امکان پذیر نمی باشد و شما برای کار در این کشور می توانید به دو صورت تحصیلی و کاری اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری فنلاند
اگر قصد دارید برای اخذ ویزای کاری فنلاند اقدام کنید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر که حداقل تا سه ماه بعد از سفر شما اعتبار داشته باشد.
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی.
  • فرم درخواست ویزا
  • فرم تمکن مالی برای ویزای کار کشور فنلاند تا ده هزار یورو
  • عکس
  • فتوکپی تمام مدارک
  • ارائه پیشنهاد شغلی و پذیرش کارفرما یا شرکت معتبر در کشور فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری
شما در صورت داشتن شرایط مهاجرت به فنلاند، می توانید از طریق سرمایه گذاری اقامت این کشور را دریافت کنید. از مهمترین دلایل مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری، پایین بودن نرخ مصادره اموال سرمایه گذاران خارجی، پایین بودن نرخ تورم و بیکاری می باشد. شما می توانید از روش های ثبت شرکت، راه اندازی کسب و کار و همچنین خرید ملک به فنلاند مهاجرت کنید.

ثبت شرکت در فنلاند
شما در صورتیکه ایده یا طرح خلاقانه ای داشته باشید ، میتوانید اقدام به ثبت شرکت در فنلاند کنید و از این طریق اقامت فنلاند را اخذ کنید. جهت ثبت شرکت در فنلاند شما باید حدود 100 هزار یورو در حساب شخصی خود داشته باشید. حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز برای ثبت شرکت در فنلاند حدود 2500 یورو می باشد.

اگر طرح تجاری متقاضی مورد تایید اتاق بازرگانی فنلاند قرار گیرد، متقاضی می تواند برای اجرای آن اقدام کند. اگر پس از اجرای این طرح تجاری، شرکت تجاری دارای گردش مالی مطلوب باشد و فعالیت اقتصادی مداوم داشته باشد، متقاضی می تواند پس از 4 سال مجوز اقامت دائم فنلاند را دریافت کند.

 

خرید ملک در فنلاند
خرید ملک یکی از روش های سرمایه گذاری در کشور فنلاند می باشد. نکته قابل توجه این است که برای شما امکان خرید ملک در این کشور وجود دارد اما به وسیله خرید ملک نمی توانید اقامت فنلاند را به دست آورید. کشور فنلاند همانند بیشتر کشورهای اروپایی گزینه ای با عنوان مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک و یا خودحمایتی و تمکن مالی ندارد. کشور فنلاند برای دادن اقامت به خارجیان راه حل دیگری را پیش پای متقاضیان قرار داده است و آن مهاجرت از طریق
 کارآفرینی و ارائه طرح های استارت آپ است. متقاضیان از این طریق مجوز اقامت 4 ساله فنلاند را اخذ می کنند و پس از 5 سال اقامت نیز مجوز تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت می کنند. متقاضیان بین المللی برای خرید ملک در فنلاند می توانند فقط در جزایر آلنده، ملک خریداری کنند. متقاضیان برای خرید ملک در فنلاند می توانند از وزارت مسکن فنلاند وام دریافت کنند

 

 

 

 

 

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج
متقاضی با دارا بودن شرایط مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج با تبعه و شهروند این کشور می تواند اقامت این کشور را دریافت کند. متقاضی برای اخذ اقامت فنلاند از طریق ازدواج باید اثبات کند که این ازدواج واقعی می باشد و برای اخذ اقامت فنلاند انجام نشده است. یکی دیگر از شرایط مهم ازدواج با تبعه و شهروند فنلاند اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی مشترک در مدت زمان اقامت و زندگی در فنلاند می باشد. متقاضی باید ازدواج را در دفاتر قانونی و رسمی فنلاند ثبت کند. متقاضی برای مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج و اخذ مجوز اقامت فنلاند باید گواهی ازدواج، پاسپورت معتبر، فرم تکمیل شده درخواست اخذ اقامت MP-1 و عکس و رسید هزینه پرداخت اخذ مجوز اقامت را ارائه دهد.

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد
کشور فنلاند برای اعطای تابعیت به کودکان متولد شده در این کشور بر اساس قانون خون عمل می کند. بر اساس قانون خون کودکانی که از پدر و مادر دارای تابعیت و شهروندی فنلاند در این کشور متولد می شوند، می توانند تابعیت فنلاند را دریافت کنند. اگر پدر یا مادر دارای تابعیت فنلاند باشند نیز کودک متولد شده در این کشور می توان تابعیت فنلاند را اخذ کند. دولت فنلاند به کودکانی که از پدر و مادر نامعلوم در این کشور متولد می شوند تابعیت فنلاند را اعطا می کند.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top