مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

یکی از راههای اخذ اقامت دائم ترکیه یا تابعیت این کشور از طریق ازدواج با اتباع ترکیه است. واقعی بودن ازدواج برای دولت ترکیه بسیار اهمیت دارد به این صورت که ازدواج باید با هدف تشکیل خانواده و نه اخذ اقامت ترکیه صورت گرفته باشد. طبق قوانین مهاجرت ترکیه، ازدواج با یک زن و یا یک مرد ترکیه‌ای حق درخواست برای شهروندی ترکیه را به شخص خارجی می‌دهد. این امر بدین معنی است که ازدواج با یک شهروند ترک، یکی از راه‌های دستیابی به شهروندی ترکیه محسوب می شود. همسر خارجی نباید امنیت ملی و عمومی کشور ترکیه را تهدید کند.

شرایط دریافت تابعیت ترکیه از طریق ازدواج 

  • بعد از گذشت سه سال از ازدواج میتوان درخواست تابعیت ترکیه داد.
  • باید دوام و پایداری زندگی مشترک ثابت شود.  
  • طرف مقابل از هرگونه اقدامی که امنیت ملی ترکیه را به خطر بیندازد و آسیب برساند، عاری باشد.

قوانین ازدواج تبعه خارجی در ترکیه

براساس قوانین کشور ترکیه یک فرد ترک می تواند با فردی خارجی در کشور ترکیه ازدواج کند. همچنین دو فرد خارجی با ملیت های مختلف می توانند در ترکیه ازدواج کنند که ازدواج این افراد باید توسط مقامات صلاحیت‌دار ترکیه‌ای انجام گیرد. همچنین طبق قوانین ترکیه، دو فرد خارجی از یک ملیت، می‌توانند در ترکیه با یکدیگر ازدواج کنند. ازدواج این افراد توسط دفاتر یا کنسولگری سفارت کشور خود و یا مقامات ترکیه انجام می‌گیرد. هر ازدواجی که توسط مقامات ترکیه انجام بگیرد، مشمول قانون مدنی ترکیه و مقررات مربوط به آن می‌شوند. مقامات مربوطه ترکیه این ازدواج ها را انجام نمی‌دهند، مگر اینکه خواهان‌ها بتوانند پروانه ازدواج خود را از ثبت کننده‌های وضعیت مدنی کشور خود کسب کنند.

 

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج، تنها برای کسانی که شرایط زیر را داشته باشند امکان پذیر است.

  • کسانی که وضعیت روانی سالمی دارند مجاز به ازدواج خواهند بود. در صورتیکه فرد وضعیت روحی و روانی نامناسبی داشته باشد به طوریکه قادر به تصمیم گیری عاقلانه نباشد، مجاز به ازدواج نیستند.
  • حداقل سن ازدواج در ترکیه 18 سال است.
  • تک همسری یکی از اصول اساسی قانون خانواده در ترکیه است. بنابراین ازدواج دوم ثبت نخواهد شد مگر اینکه ازدواج اول فسخ شده باشد.
  •  زنانی که طلاق گرفته باشند پس از گذشت 300 روز از طلاق، می توانند مجددا ازدواج کنند. 

 

 

 

​اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج چه مدت طول می کشد؟
برای اخذ تابعیت و استفاده از مزایای اقامت در ترکیه باید سه سال از ازدواج گذشته باشد. قابل ذکر است که سرعت رسیدگی به درخواست شهروندی شما از طریق ازدواج، بستگی به درستی اطلاعات داده شده توسط شما دارد. اگر اطلاعات و اسناد ارائه شده در تقاضانامه تابعیت نادرست باشد، این تصور را به مقامات ایالتی می دهد که ازدواج جعلی است و می‌تواند منجر به صدور رای منفی شود. عوامل دیگری در مدت زمان اخذ تابعیت از این طریق دخیل است. به‌عنوان مثال اگر همسایگان بگویند که ما این افراد را نمی‌شناسیم و پلیس این مطلب را در گزارش خود بنویسد، این گزارش می‌تواند تأثیر منفی بر روند درخواست تابعیت داشته باشد. این امر ممکن است اخد تابعیت را تا زمان بررسی مجدد به تعویق اندازد. اگر اطلاعات ارائه شده دقیق و روشن باشد، اخذ تابعیت معمولاً مدت زیادی طول نخواهد کشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد اقامت از طریق تولد در ترکیه، اینجا کلیک کنید.
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top